Rank a Brand

Hoe duurzaam is Ziggo?

Ziggo & duurzaam


Ziggo
Eerste mijlpalen bereikt, moet beter Klik hier voor score rapport: 4 uit 22

Samenvatting duurzaamheid

Ziggo heeft het D-label behaald. Ziggo heeft volgens ons daarmee de eerste duurzame mijlpalen bereikt. Er valt echter nog genoeg te doen.

Merkhouder: Liberty Global
Hoofdkantoor: Utrecht, The Netherlands
Sector: Telecom
Categorieën : Televisie, kabel, Internet , Telefonie
Free Tags: VOIP, landline, ADSL, broadband

Weet je meer over duurzaamheid & Ziggo?

Ziggo Duurzaamheid Score Rapport

Laatst bijgewerkt: 9 February 2017 door RSM - Students
Laatst gecontroleerd: 9 February 2017 door Mario

Vragen over Klimaatverandering/ CO2 emissies

3 uit 13
  Onderstaande tekst is automatisch vertaald en bevat mogelijk fouten.
Klik hier voor de originele (engelse) versie
 
1. Heeft het merk (bedrijf) enig beleid om zijn CO2 uitstoot te beperken of te compenseren? Ziggo implementeert verschillende maatregelen ter vermindering van de uitstoot van de klimaatverandering, zoals elektrische vervoer van werknemers/leveringen en de overdracht van de verwarming van de binnenstad van hun hoofdkantoor in Amsterdam. Bron
2. Heeft het merk (bedrijf) de absolute 'CO2-voetafdruk' als gevolg van de eigen bedrijfsvoering (Scope 1 & 2) gepubliceerd en heeft het bedrijf in de laatste vijf jaar al 10% daarvan gereduceerd of gecompenseerd? Merk eigenaar Liberty Global verslagen openbaar zijn toepassingsgebied 1 & 2 klimaat voetafdruk. In 2012, werden 632.400 ton CO2e uitgestoten, terwijl in 2015 het was 548.700 ton CO2e. Dit betekent een vermindering van ongeveer 13,3% (zie link, bladzijde 21). Bron
3. Heeft het merk (bedrijf) de absolute 'CO2-voetafdruk' als gevolg van de eigen bedrijfsvoering (Scope 1 & 2) gepubliceerd en heeft het bedrijf een beleid om de aankomende 5 jaar de CO2 emissie met 20% te verlagen? Liberty Global noch Ziggo communiceren concrete informatie over doelstellingen voor vermindering van voor het klimaat voetafdruk van eigen activiteiten. Bron
4. Is tenminste 5% van het elektriciteitverbruik van het merk (bedrijf) afkomstig van duurzame bronnen, zoals wind en zonne-energie? Ziggo communiceert voor het gebruik van hernieuwbare energie voor de aanvoer van ervan elektriciteit alleen, maar geeft geen bronnen, types en additionaliteit van de voorziening. Bron
5. Is tenminste 10% van het elektriciteitverbruik van het merk (bedrijf) afkomstig van duurzame bronnen, zoals wind en zonne-energie? Zie de opmerking bij klimaatbeleid vraag 4. Bron
6. Is tenminste 25% van het elektriciteitverbruik van het merk (bedrijf) afkomstig van duurzame bronnen, zoals wind en zonne-energie? Zie de opmerking bij klimaatbeleid vraag 4. Bron
7. Is tenminste 50% van het elektriciteitverbruik van het merk (bedrijf) afkomstig van duurzame bronnen, zoals wind en zonne-energie? Zie de opmerking bij klimaatbeleid vraag 41. Bron
8. Is tenminste 75% van het elektriciteitverbruik van het merk (bedrijf) afkomstig van duurzame bronnen, zoals wind en zonne-energie? Zie opmerking klimaatverandering vraag 4. Bron
9. Is 100% van het elektriciteitverbruik van het merk (bedrijf) afkomstig van duurzame bronnen, zoals wind en zonne-energie? Zie opmerking klimaatverandering vraag 4. Bron
10. Wekt het merk (bedrijf) zelf hernieuwbare energie op door bv. zonnepanelen of windmolens? Ziggo geeft niet aan de eigenaar van dergelijke installaties. Echter merk eigenaar Liberty Global geeft aan dat hernieuwbare energiebronnen gegenereerde ter plaatse ook (zie link, pagina 14). Bron
11. Is de gemiddelde energie efficiëntie (PUE) van de datacentra kleiner dan 1,4? Ziggo staat hun PUE afneemt, maar vermeldt niet concrete resultaten. Bron
12. Is de gemiddelde energie efficiëntie (PUE) van de datacentra van het merk (bedrijf) kleiner dan 1,25? Zie de opmerking bij klimaatbeleid vraag 11. Bron
13. Voldoen alle nieuwe producten van het merk (bedrijf) aan de laatste eisen voor energie efficientie zoals Energy Star (waar van toepassing)? Ziggo noch Liberty Global aangeven of hun producten voldoen aan deze eisen Bron

Vragen over Milieubeleid

1 uit 6
  Onderstaande tekst is automatisch vertaald en bevat mogelijk fouten.
Klik hier voor de originele (engelse) versie
 
1. Heeft het merk een substantieel milieubeleid voor de aangeboden producten? Liberty Global (merk eigenaar van Ziggo) verslagen over een duurzame sourcing programma. Onderwerpen zoals verantwoordelijk beheer van de afvalstoffen worden vermeld. Maar uitgebreid genoeg informatie over de omvang van haar milieu-eisen zijn nog niet gepubliceerd (Zie ook link op de volgende vraag, bladzijde 17). Bron
2. Heeft het merk een substantieel aankoopbeleid met betrekking tot het milieu voor alle elektronica die wordt gebruikt in de bedrijfsvoering? Zie de opmerking bij milieubeleid vraag 1. Bron
3. Biedt het merk (bedrijf) een inzamelingsservice voor oude producten en is het inzamelings- en recyclingspercentage hoger dan 5% van het gewicht van de jaarlijks verkochte producten? Zowel Ziggo als Liberty Global vermelden terug te nemen programma's maar niet meldt haar nemen terug tarieven tegen producten die jaarlijks worden verkocht (zie link op de vorige vraag, pagina 14). Bron
4. Informeert het merk (bedrijf) haar klanten over de duurzaamheidsprestaties van de aangeboden producten? Ziggo biedt geen duidelijke informatie over de prestaties van de duurzaamheid van de aangeboden producten. Bron
5. Moedigt het merk consumenten aan om apparatuur langer te gebruiken? Ziggo communiceert niet op de aanmoediging van de consument om het toestel hardware langer gebruiken. Bron
6. Heeft het merk (bedrijf) heldere doelstellingen om afval te minimaliseren, door vermindering, hergebruik en recycling, en rapporteert het merk (bedrijf) jaarlijks de resultaten? Liberty Global en Ziggo maatregelen verschillende om te minimaliseren van de milieu-impact van het geproduceerde afval. Bovendien concrete statistische resultaten met betrekking tot de voetafdruk van haar afvalstoffen en afvalrecycling tarieven openbaar worden gemaakt (zie link, pagina's 14 & 21). Bron

Vragen over Arbeidsomstandigheden/ Fair Trade/ Duurzame Handel

0 uit 3
  Onderstaande tekst is automatisch vertaald en bevat mogelijk fouten.
Klik hier voor de originele (engelse) versie
 
1. Heeft het merk een substantieel beleid met betrekking tot sociale standaarden voor de aangeboden producten? Liberty Global (merk eigenaar van Ziggo) verslagen over een duurzame sourcing programma. Onderwerpen zoals arbeidsrechten worden genoemd. Maar uitgebreid genoeg informatie over de omvang van de sociale eisen zijn nog niet gepubliceerd (Zie ook link op de volgende vraag, bladzijde 17). Bron
2. Heeft het merk een substantieel sociaal beleid met betrekking tot verantwoordelijk aankopen van alle elektronica die gebruikt wordt in de bedrijfsvoering? Zie de opmerking bij arbeidsomstandigheden vraag 1. Bron
3. Heeft het merk (bedrijf) een lijst van fabrieken gepubliceerd die samen meer dan 90% van het inkoopvolume vertegenwoordigen? Liberty Global noch Ziggo bieden een belangrijke lijst van directe leveranciers. Bron