Rank a Brand

Hoe duurzaam is InterNLnet?

InterNLnet & duurzaam


InterNLnet
Eerste mijlpalen bereikt, moet beter Klik hier voor score rapport: 4 uit 22

Samenvatting duurzaamheid

InterNLnet heeft het D-label behaald, omdat slechts beperkt informatie wordt verschaft over een duurzaamheidsbeleid. Op die manier blijft het voor ons als welwillende consumenten onduidelijk in hoeverre InterNLnet zich wel of niet inzet voor duurzaamheid. Meer beleid en transparantie is daarom nodig.

Merkhouder: Tele2 Group
Hoofdkantoor: Stockholm, Sweden
Sector: Telecom
Categorieën : Internet
Free Tags: Tele2 group, ADSL, VOIP, broadband

Weet je meer over duurzaamheid & InterNLnet?

InterNLnet Duurzaamheid Score Rapport

Laatst bijgewerkt: 9 February 2017 door RSM - Students
Laatst gecontroleerd: 9 February 2017 door Mario

Vragen over Klimaatverandering/ CO2 emissies

1 uit 13
  Onderstaande tekst is automatisch vertaald en bevat mogelijk fouten.
Klik hier voor de originele (engelse) versie
 
1. Heeft het merk (bedrijf) enig beleid om zijn CO2 uitstoot te beperken of te compenseren? Tele2 Nederland (merk eigenaar van InterNLnet) implementeert verschillende maatregelen ter vermindering van de uitstoot van klimaatverandering, zoals het vervangen van reizen en niet onnodig vervoer met slimme communicatiediensten (zie link, bladzijde 30). Bron
2. Heeft het merk (bedrijf) de absolute 'CO2-voetafdruk' als gevolg van de eigen bedrijfsvoering (Scope 1 & 2) gepubliceerd en heeft het bedrijf in de laatste vijf jaar al 10% daarvan gereduceerd of gecompenseerd? Tele2 Nederland verhoogd eigen bewerkingen klimaat voetafdruk van 16.744 ton van CO2e in 2014 naar 23.644 ton van CO2e in 2015, wat neerkomt op een stijging van ongeveer 41% (zie link, pagina 20, evenals op de vorige vraag, pagina 28 link). Bron
3. Heeft het merk (bedrijf) de absolute 'CO2-voetafdruk' als gevolg van de eigen bedrijfsvoering (Scope 1 & 2) gepubliceerd en heeft het bedrijf een beleid om de aankomende 5 jaar de CO2 emissie met 20% te verlagen? Tele2 Nederland communiceert niet concrete informatie over doelstellingen voor vermindering van voor het klimaat voetafdruk van eigen activiteiten. Bron
4. Is tenminste 5% van het elektriciteitverbruik van het merk (bedrijf) afkomstig van duurzame bronnen, zoals wind en zonne-energie? Tele2 Groep rapporteert voor 2015 te hebben gebruikt slechts 0,1% hernieuwbare energie (ethanol) op het totale energieverbruik (elektriciteit & thermal). Bron
5. Is tenminste 10% van het elektriciteitverbruik van het merk (bedrijf) afkomstig van duurzame bronnen, zoals wind en zonne-energie? Zie de opmerking voor koolstof uitstoot beleid vraag 4. Bron
6. Is tenminste 25% van het elektriciteitverbruik van het merk (bedrijf) afkomstig van duurzame bronnen, zoals wind en zonne-energie? Zie de opmerking voor koolstof uitstoot beleid vraag 4. Bron
7. Is tenminste 50% van het elektriciteitverbruik van het merk (bedrijf) afkomstig van duurzame bronnen, zoals wind en zonne-energie? Zie de opmerking voor koolstof uitstoot beleid vraag 4. Bron
8. Is tenminste 75% van het elektriciteitverbruik van het merk (bedrijf) afkomstig van duurzame bronnen, zoals wind en zonne-energie? Zie de opmerking voor koolstof uitstoot beleid vraag 4. Bron
9. Is 100% van het elektriciteitverbruik van het merk (bedrijf) afkomstig van duurzame bronnen, zoals wind en zonne-energie? Zie de opmerking voor koolstof uitstoot beleid vraag 4. Bron
10. Wekt het merk (bedrijf) zelf hernieuwbare energie op door bv. zonnepanelen of windmolens? Tele2 Nederland rapporteert niet op generatie van eigen hernieuwbare energie nog. Bron
11. Is de gemiddelde energie efficiëntie (PUE) van de datacentra kleiner dan 1,4? Tele2 Nederland rapporteert niet op haar 'gebruik efficiënt stroomverbruik' (PUE). Bron
12. Is de gemiddelde energie efficiëntie (PUE) van de datacentra van het merk (bedrijf) kleiner dan 1,25? Zie de opmerking voor koolstof uitstoot beleid vraag 11. Bron
13. Voldoen alle nieuwe producten van het merk (bedrijf) aan de laatste eisen voor energie efficientie zoals Energy Star (waar van toepassing)? Tele2 Nederland rapporteert niet op de energie-efficiëntie van de verkochte en gedistribueerde apparaten zoals mobiele telefoons, noch als deze voldoen aan de Energy Star-eisen. Bron

Vragen over Milieubeleid

3 uit 6
  Onderstaande tekst is automatisch vertaald en bevat mogelijk fouten.
Klik hier voor de originele (engelse) versie
 
1. Heeft het merk een substantieel milieubeleid voor de aangeboden producten? Tele2 Nederland (merk eigenaar van InterNLnet) biedt geen substantiële informatie op zijn milieu aankoopbeleid waarin de elektronica gebruikt voor zijn eigen operaties en / of productaanbod. Bron
2. Heeft het merk een substantieel aankoopbeleid met betrekking tot het milieu voor alle elektronica die wordt gebruikt in de bedrijfsvoering? Zie de opmerking voor milieubeleid vraag 1. Bron
3. Biedt het merk (bedrijf) een inzamelingsservice voor oude producten en is het inzamelings- en recyclingspercentage hoger dan 5% van het gewicht van de jaarlijks verkochte producten? Zie de opmerking voor milieubeleid vraag 4. InterNLnet heeft geen specifiek hardware apparaten, zoals mobiele telefoons, in zijn productaanbod verkocht. Bron
4. Informeert het merk (bedrijf) haar klanten over de duurzaamheidsprestaties van de aangeboden producten? InterNLnet van productaanbod is niet bedoeld voor hardware-apparaten die specifiek kunnen worden geselecteerd door haar klanten. Bron
5. Moedigt het merk consumenten aan om apparatuur langer te gebruiken? Zie de opmerking over milieubeleid vraag 4. InterNLnet heeft geen regelmatig nieuw gekocht hardware apparaten, zoals mobiele telefoons, in zijn productaanbod. Bron
6. Heeft het merk (bedrijf) heldere doelstellingen om afval te minimaliseren, door vermindering, hergebruik en recycling, en rapporteert het merk (bedrijf) jaarlijks de resultaten? Tele2 Nederland rapporteert niet op de jaarlijkse resultaten van haar beleid van vermindering van afval. Bron

Vragen over Arbeidsomstandigheden/ Fair Trade/ Duurzame Handel

0 uit 3
  Onderstaande tekst is automatisch vertaald en bevat mogelijk fouten.
Klik hier voor de originele (engelse) versie
 
1. Heeft het merk een substantieel beleid met betrekking tot sociale standaarden voor de aangeboden producten? Tele2 Nederland (merk eigenaar van InterNLnet) biedt geen substantiële informatie op haar sociale aankoopbeleid waarin de elektronica gebruikt voor zijn eigen operaties en / of productaanbod. Bron
2. Heeft het merk een substantieel sociaal beleid met betrekking tot verantwoordelijk aankopen van alle elektronica die gebruikt wordt in de bedrijfsvoering? Zie de opmerking bij arbeidsomstandigheden vraag 1. Bron
3. Heeft het merk (bedrijf) een lijst van fabrieken gepubliceerd die samen meer dan 90% van het inkoopvolume vertegenwoordigen? Tele2 Nederland biedt geen een belangrijke lijst van directe leveranciers op haar website. Bron