Rank a Brand

Hoe duurzaam is je favoriete merk?

Partners

Om ons doel van verantwoorde consumptie en duurzame productie te bereiken, werkt Rank a Brand samen met verschillende partners. Dit is essentieel voor het succes in ons werk. We werken samen op het gebied van kennisdeling, methodeontwikkeling, campagne en lobby.

Onze partners zijn:

Milieudefensie
Samen met Milieudefensie werken we aan onze nieuwe, uitgebreide ranking van elektronicamerken. We doen dit in navolging van het 'wat schuilt er achter je scherm' campagne, waarmee Milieudefensie aandacht vraagt voor de verwoestende mijnbouw in onder meer Indonesië. Met onze samenwerking ranken we elektronicamerken in bredere zin, op de punten klimaat, milieu en arbeids-omstandigheden in de elektronicafabrieken.
Hivos
Onze iPhone app is ontwikkeld met de steun van ontwikkelingsorganisatie Hivos, gebaseerd op onze gedeelde visie van een eerlijke, vrije en duurzame wereld. Ook werkten we mee aan de door Hivos gecoördineerde campagne Stop Kinderarbeid, en steunt Hivos ons onderzoek naar eerlijke kleding en schoenen.
Hivos Logo

Jongeren Milieu Actief (JMA)
We werken met Jongeren Milieu Actief (JMA) aan hun Fashion for the Future campagne. Zo willen we via jongeren als kledingconsumenten de kledingindustrie beïnvloeden om haar productieproces te verduurzamen. JMA gebruikt tijdens hun acties onze kleding ranking om jongeren een betere keuze te bieden, en de mogelijkheid om merken te porren.

Oxfam Novib
Ontwikkelingsorganisatie Oxfam Novib ondersteunde ons in het kader van het internationale Oxfam project GROW, dat zich richt op eerlijke voedselproductie en –consumptie. Met deze steun hebben we onder meer de rankings van de chips en frisdrankmerken ontwikkeld.
Oxfam Novib Logo
MVO Platform
Het MVO Platform is een netwerk van Nederlandse organisaties en vakbonden actief op het gebied van Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen (MVO), waarin wij gezamenlijk kennis delen en strategieën ontwikkelen rond het vergroten van invloed op bedrijven.
MVO Platform Logo
Nudge
Nudge is een consumentenplatform dat inspireert tot meer duurzaamheid. Wij zijn vrienden van Nudge. Kunnen we met elkaar een duurzame samenleving enorm stimuleren? Ja! Zet ook je stip op de kaart.
Fairfood
Fairfood International werkt aan een eerlijk en duurzaam voedselsysteem via onderzoek en lobby. Wij werken samen op het gebied van onderzoeksontwikkeling en communicatie rond de sector eten&drinken.
Global Reporting Initiative
Rank a Brand is lid van het campagneforum Report or Explain van de stichting Global Reporting Initiative (GRI). GRI promoot het doen van duurzaamheidrapportage bij bedrijven en organisaties.
GRI Logo
GoodElectronics
Rank a Brand is lid van het platform GoodElectronics, waarin maatschappelijke organisaties informatie en kennis delen rond arbeidsomstandigheden en milieumaatregelen binnen de elektronicasector.
Good Electronics
SOMO
SOMO onderzoekt multinationale ondernemingen en de gevolgen van hun activiteiten wereldwijd. Wij werken regelmatig samen op het gebied van duurzaamheidonderzoek in verschillende sectoren.
SOMO Logo
Schone Kleren Platform
In het Schone Kleren Platform delen kennis wij met verschillende organisaties die zich met kleding bezighouden. Het gezamenlijk doel van het Schone Kleren Platform is verbetering van de arbeidsomstandigheden in de kledingsector.
Schonekleren Logo
Stoere Vrouwen
Samen met Stoere Vrouwen zetten wij ons om bewust shoppen makkelijker en leuker te maken.
Stoere Vrouwen Logo
Oneworld
Rank a Brand is partner van OneWorld, de grootste Nederlandse website over mondiale verbondenheid en duurzame lifestyle. Op oneworld.nl delen wij nieuws, acties en evenementen.
Oneworld Logo
Milieucentraal
Milieucentraal biedt een handig overzicht van het aantal keurmerken per product (kleding, voedsel, elektrische apparaten etc.)? Dit overzicht komt overeen met de keurmerken wij opnemen in onze vragenlijsten voor de merken. Kijk op de keurmerken webpagina, laat je verrassen en vind de weg in het woud van keurmerken!
logo milieucentraal

HetKanWel.nl
hetkanWel.nl ziet de toekomst als een kans. Een kans voor een schonere en eerlijker wereld. Een kans voor een hippe & verantwoorde lifestyle. Een kans voor nieuwe energie. Een kans voor dialoog. Een kans voor nieuwe media. Daarom blogt hetkanWel hoe je jouw wereld groener, eerlijker en leuker kunt maken. En wij bloggen af en toe met ze mee.

HetKanWel logo


Bent u geïnteresseerd in een partnerschap? Neem contact met ons op.