Rank a Brand

Hoe duurzaam is Douglas?

Douglas & duurzaam


Douglas
Eerste mijlpalen bereikt, moet beter Klik hier voor score rapport: 6 uit 36

Samenvatting duurzaamheid

Douglas heeft het D-label behaald. Douglas heeft volgens ons daarmee de eerste duurzame mijlpalen bereikt. Er valt echter nog genoeg te doen.

Merkhouder: Douglas Holding AG
Hoofdkantoor: Hagen, Germany
Sector: Drogisten
Categorieën : 
Free Tags: 

Weet je meer over duurzaamheid & Douglas?

Douglas Duurzaamheid Score Rapport

Laatst bijgewerkt: 3 August 2016 door Mario
Laatst gecontroleerd: 3 August 2016 door Mario

Vragen over Klimaatverandering/ CO2 emissies

1 uit 5
  Onderstaande tekst is automatisch vertaald en bevat mogelijk fouten.
Klik hier voor de originele (engelse) versie
 
1. Heeft het merk (bedrijf) enig beleid om de eigen CO2 uitstoot te beperken of te compenseren? Douglas implementeert verschillende maatregelen ter vermindering van de uitstoot van broeikasgassen, zoals in verband met logistieke en energie-efficiëntiemaatregelen in haar winkels. Bron
2. Heeft het merk (bedrijf) de absolute 'CO2-voetafdruk' als gevolg van de eigen bedrijfsvoering (Scope 1 & 2) gepubliceerd en heeft het bedrijf in de laatste vijf jaar al 10% daarvan gereduceerd of gecompenseerd? Douglas wordt niet gepubliceerd op de jaarlijkse klimaat voetafdruk van afgelopen jaar. Het is daarom niet duidelijk of de uitgevoerde maatregelen daadwerkelijk bijgedragen tot het verminderen van de totale jaarlijkse uitstoot van broeikasgassen. Bron
3. Zijn de emissies van broeikasgassen minder dan 250 kg CO2-eq per vierkante meter winkeloppervlakte per jaar? Douglas communiceert niet alle informatie over de efficiëntie van broeikasgassen gas per vierkante meter winkelen verdieping. Bron
4. Heeft het merk (bedrijf) de absolute 'CO2-voetafdruk' als gevolg van de eigen bedrijfsvoering (Scope 1 & 2) gepubliceerd en heeft het bedrijf een beleid om de aankomende 5 jaar de CO2 emissie met 20% te verlagen? Douglas communiceert niet up-to-date doelstellingen voor vermindering van voor de uitstoot van broeikasgassen van eigen activiteiten. Bron
5. Is tenminste 25% van het elektriciteitverbruik van het merk (bedrijf) afkomstig van duurzame bronnen, zoals wind en zonne-energie? Douglas communiceert niet haar beleid van hernieuwbare energie. Bron

Vragen over Milieubeleid

4 uit 25
  Onderstaande tekst is automatisch vertaald en bevat mogelijk fouten.
Klik hier voor de originele (engelse) versie
 
1. Heeft het merk (bedrijf) een actief beleid om alle mogelijke schadelijke stoffen uit te sluiten? Douglas doet niet informeren over een algemeen beleid geleidelijk mogelijk schadelijke stoffen uit alle producten van het merk opslaan. Bron
2. Volgt het merk (bedrijf) strikt het voorzorgsbeginsel (uitsluiting) voor alle mogelijke schadelijke stoffen, zoals parabenen, ook wanneer het wetenschappelijke bewijs voor de mogelijke schade beperkt, onduidelijk of omstreden is? Douglas geeft niet aan dat het strikt het voorzorgsbeginsel van toepassing is (= te verbieden) op alle mogelijk schadelijke stoffen in al haar winkel merkproducten. Bron
3. Vermijd het merk (bedrijf) het gebruik van microplastics in al hun producten? Douglas geeft niet aan of het gebruik van microplastic volledig uit alle producten van het merk van de winkel verbannen is. Bron
4. Vermijd het merk (bedrijf) het gebruik van dierproeven volledig, inclusief het testen op dieren in de toevoerketen? Douglas doet niet informeren over het gebruik van dierproeven. Bron
5. Vermijd het bedrijf (merk) het gebruik van dierlijke bestanddelen in hun producten? Douglas maakt gebruik van dierlijk afgeleide ingrediënten, zoals honing. Bron
6. Heeft het merk (bedrijf) een beleid om alle op aardolie gebaseerde ingrediënten te vervangen door hernieuwbare, biologisch afbreekbare ingrediënten? Douglas geeft niet ter vervanging van aardolie gebaseerde ingrediënten met duurzame, biologisch afbreekbare ingrediënten voor al haar winkel merkproducten. Bron
7. Heeft het merk (bedrijf) al een algehele verhouding van 50% hernieuwbare, biologisch afbreekbare ingrediënten bereikt? Douglas geeft niet aan welk aandeel van de producten van het merk winkel hernieuwbare, biologisch afbreekbare ingrediënten bevatten. Bron
8. Zijn alle cosmetica producten vrij van genetisch gemodificeerde materialen, nanomaterialen en bestraalde materialen? Douglas geeft niet duidelijk of alle producten van het merk van de winkel vrij van genetisch gemodificeerde materialen, nanomaterialen en uitgestraald materialen zijn. Bron
9. Zijn tenminste 50% van de producten van het merk (bedrijf) gecertificeerd als 'natuurlijk'? Douglas geeft niet aan welk aandeel van de producten van het merk winkel is gecertificeerd 'natuurlijke'. Bron
10. Maakt het merk (bedrijf) voor tenminste 50% gebruik van biologische of anderszins hernieuwbare ingrediënten? Douglas geeft niet aan welk aandeel van de producten van het merk winkel is ecologisch gecertificeerd. Bron
11. Informeert het merk (bedrijf) hun klanten aan de hand van hun producten over ecologisch verantwoord gebruik, zoals dosering, watergebruik en/of het weggooien van de verpakking? Douglas geeft niet aan of vanuit milieuoogpunt verantwoord gebruik informatie worden verstrekt voor haar klanten via alle opslaan merkproducten. Bron
12. Does the brand sell certified 'natural' cosmetic? Douglas verkoopt gecertificeerde 'natuurlijke' cosmetische. Echter zijn niet opgegeven welk percentage van de totale omzet die dit vertegenwoordigt. Bron
13. Is the rate of certified 'natural' cosmetic sales to the total cosmetic turnover at least more than 3,0%? Zie de opmerking bij milieubeleid vraag 12. Bron
14. Does the brand sell certified 'organic' cosmetic? Douglas verkoopt gecertificeerde "biologisch" cosmetische. Echter zijn niet opgegeven welk percentage van de totale omzet die dit vertegenwoordigt. Bron
15. Is the rate of certified 'organic' cosmetic sales to the total cosmetic turnover at least more than 3,0%? Zie de opmerking bij milieubeleid vraag 14. Bron
16. Does the brand sell certified 'organic' food? Douglas verkoopt verschillende gecertificeerde voedselproducten "biologisch. Echter zijn niet opgegeven welk percentage van de totale omzet die dit vertegenwoordigt. Bron
17. Wird im Lebensmittelbereich der Marke mehr als 3,0% des Gesamtumsatzes durch den Verkauf umweltzertifizierter Produkte erzielt? Zie de opmerking bij milieubeleid vraag 16. Bron
18. Heeft het merk een milieubeleid voor andere productgroepen zoals textiel of electronica? Douglas heeft een milieubeleid voor kinderkleding en aanbiedingen GOTS gecertificeerd kleding van 'MINGA Berlin'. Bron
19. Heeft het merk een effectief beleid voor het verminderen van het gebruik van materialen bij de productie? Douglas duidelijk rapporteert niet over een beleid (met inbegrip van doelstellingen) voor vermindering van materiaalgebruik van alle producten die zij verkoopt. Bron
20. Heeft het merk een milieubeleid voor het gebruik van papier voor promotioneel papier zoals folders en magazines? Zijn al die materialen van papier gerecycled en/of gecertificeerd? Douglas rapporteert niet op de jaarlijkse resultaten van haar beleid voor het gebruik van promotionele artikelen zoals folders en de magazine, als respectieve maatregel daadwerkelijk ten uitvoer worden gelegd. Bron
21. Heeft het merk een milieubeleid voor het gebruik van papier voor productverpakkingen (primair en secundair) bij de huismerken? Zijn al die materialen van papier gerecycled en/of gecertificeerd? Douglas rapporteert niet op de jaarlijkse resultaten van haar beleid voor primaire en secundaire productverpakkingen van haar winkel merken, als respectieve maatregel daadwerkelijk ten uitvoer worden gelegd. Bron
22. Heeft het merk een milieubeleid voor het gebruik van papier voor hygiëneproducten bij de huismerken? Zijn al die materialen van papier gerecycled en/of gecertificeerd? Douglas rapporteert niet op de jaarlijkse resultaten van haar beleid voor het gebruik van papier voor hygiëneproducten van de merken van de winkel, als respectieve maatregel daadwerkelijk ten uitvoer worden gelegd. Bron
23. Heeft het merk (bedrijf) een duidelijke doelstelling om de milieu-invloed van de verpakking voor verzendingen en draagtassen te minimaliseren, via reductie, hergebruik, recyclen en verantwoorde inkoop, en rapporteert het merk de resultaten hiervan jaarlijks? Douglas publiceert geen informatie of tijdgebonden doelstellingen en maatregelen worden genomen om het minimaliseren van de milieu-impact van de scheepvaart verpakkingen en draagtassen, die niet zo goed is gepubliceerd. Bron
24. Heeft het merk (bedrijf) een duidelijke doelstelling om de milieu-invloed van de verpakking bij de huismerken te minimaliseren, via reductie, hergebruik, recyclen en verantwoorde inkoop, en rapporteert het merk de resultaten hiervan jaarlijks? Douglas publiceert geen informatie of tijdgebonden doelstellingen en maatregelen worden genomen om het minimaliseren van de milieu-impact van de winkel merken productverpakking, die niet zo goed is gepubliceerd. Bron
25. Heeft het merk (bedrijf) heldere doelstellingen om afval te minimaliseren, door vermindering, hergebruik en recycling, en rapporteert het merk (bedrijf) jaarlijks de resultaten? Douglas publiceert geen informatie of tijdgebonden doelstellingen en maatregelen worden genomen om het verminderen van haar jaarlijkse afvalmaterialen voetafdruk, die niet zo goed is gepubliceerd. Bron

Vragen over Arbeidsomstandigheden/ Fair Trade/ Duurzame Handel

1 uit 6
  Onderstaande tekst is automatisch vertaald en bevat mogelijk fouten.
Klik hier voor de originele (engelse) versie
 
1. Koopt het merk (bedrijf) tropisch ingrediënten zoals palmolie, cacaoboter, kokosolie of carnaubawas die afkomstig zijn van plantages die zijn gecertificeerd voor bijvoorbeeld het verbod op kinderarbeid en gedwongen arbeid, en het bieden van een betere levensstandaard voor de boeren en arbeiders die de bananen en ananassen produceren? Ten aanzien van haar winkel merk cosmetische producten verwijst Douglas niet naar een sociale certificering voor haar tropische ingrediënten (b.v. shea boter of palmolie) afkomstig. Bron
2. Koopt het merk (bedrijf) voor tenminste 50% tropisch ingrediënten zoals palmolie, cacaoboter, kokosolie of carnaubawas die afkomstig zijn van plantages die zijn gecertificeerd voor bijvoorbeeld het verbod op kinderarbeid en gedwongen arbeid, en het bieden van een betere levensstandaard voor de boeren en arbeiders die de bananen en ananassen produceren? Zie de opmerking bij arbeidsomstandigheden vraag 1. Bron
3. Koopt het merk (bedrijf) mineralen zoals mica en gold van bronnen (mijnen) die afkomstig zijn van plantages die zijn gecertificeerd voor bijvoorbeeld het verbod op kinderarbeid en gedwongen arbeid, en het bieden van een betere levensstandaard voor de boeren en arbeiders die de bananen en ananassen produceren? Douglas vermeldt niet het onderwerp van sociale risico's of certificering voor haar gedolven ingrediënten uit lage lonenlanden. Bron
4. Verkoopt het merk tropische producten zoals koffie, thee, chocolade, bananen en ananassen die zijn gecertificeerd volgens Fair Trade, Utz Certified, Rainforest Alliance of gelijkwaardige systemen? Douglas communiceert niet alle informatie over de verkoop van sociaal gecertificeerd voedingsproducten, zoals thee. Bron
5. Geeft het merk (bedrijf) een helder overzicht van de fairtrade certificeringen voor tenminste drie van de volgende productgroepen: koffie, thee, cacao, rietsuiker of tropische vruchten? Douglas aanwezig een duidelijke verdeling van de sociale certificeringen voor het gewenste productgroepen niet. Bron
6. Heeft het merk een eerlijk handelsbeleid voor andere productgroepen zoals textiel of electronica? Douglas heeft een sociaal beleid voor kinderkleding en aanbiedingen GOTS gecertificeerd kleding van 'MINGA Berlin'. Bron