Rank a Brand

Hoe duurzaam is We Love The Planet?

We Love The Planet & duurzaam


We Love The Planet
Redelijk op weg, kan beter Klik hier voor score rapport: 11 uit 26

Samenvatting duurzaamheid

We Love The Planet heeft het C-label behaald en is daarmee redelijk op weg, maar het kan nog beter. Het merk presteert goed door het gebruik van natuurlijke ingrediënten en door geen grondstoffen te gebruiken die uit conflictgebieden afkomstig kunnen zijn. We Love The Planet kan echter nog beter presteren door het reduceren van de uitstoot van broeikasgassen en door het gebruik van milieuvriendelijkere materialen, of door hierover beter te publiceren.

Merkhouder: We Love The Planet
Hoofdkantoor: Beverwijk, The Netherlands
Sector: Cosmetica
Categorieën : 
Free Tags: 

Weet je meer over duurzaamheid & We Love The Planet?

We Love The Planet Duurzaamheid Score Rapport

Laatst bijgewerkt: 3 May 2017 door Ype
Laatst gecontroleerd: 3 May 2017 door Mario

Vragen over Klimaatverandering/ CO2 emissies

1 uit 4
  Onderstaande tekst is automatisch vertaald en bevat mogelijk fouten.
Klik hier voor de originele (engelse) versie
 
1. Heeft het merk (bedrijf) enig beleid om de eigen CO2 uitstoot te beperken of te compenseren? We Love The Planet implementeert verschillende maatregelen ter vermindering van de uitstoot van broeikasgassen, zoals de aankoop van een fabriek die is zelfvoorzienend in haar energieverbruik. Bron
2. Heeft het merk (bedrijf) de absolute 'CO2-voetafdruk' als gevolg van de eigen bedrijfsvoering (Scope 1 & 2) gepubliceerd en heeft het bedrijf in de laatste vijf jaar al 10% daarvan gereduceerd of gecompenseerd? We Love The Planet publiceert geen de jaarlijkse klimaat voetafdruk van afgelopen jaar. Het is daarom niet duidelijk of de uitgevoerde maatregelen daadwerkelijk bijgedragen tot het verminderen van de totale jaarlijkse uitstoot van broeikasgassen. Bron
3. Heeft het merk (bedrijf) de absolute 'CO2-voetafdruk' als gevolg van de eigen bedrijfsvoering (Scope 1 & 2) gepubliceerd en heeft het bedrijf een beleid om de aankomende 5 jaar de CO2 emissie met 20% te verlagen? We Love The Planet communiceert niet informatie over totale doelstellingen voor vermindering van voor het klimaat voetafdruk van eigen activiteiten. Bron
4. Is tenminste 25% van het elektriciteitverbruik van het merk (bedrijf) afkomstig van duurzame bronnen, zoals wind en zonne-energie? We Love The Planet rapporten over het gebruik van hernieuwbare energie uit water en zonne-energie, maar is niet duidelijk over het totale procentuele aandeel. Bron

Vragen over Milieubeleid

8 uit 18
  Onderstaande tekst is automatisch vertaald en bevat mogelijk fouten.
Klik hier voor de originele (engelse) versie
 
1. Heeft het merk (bedrijf) een actief beleid om alle mogelijke schadelijke stoffen uit te sluiten? We Love The Planet gebruikt alleen natuurlijke ingrediënten voor zijn producten, maar klinkt niet gebruik mogelijk schadelijke stoffen als synthetische geurstoffen en kleurstoffen, paraffine, siliconen, olieproducten of synthetische vetten. Bron
2. Vermijd het merk (bedrijf) het gebruik van schadelijke chemicaliën welke in de Skin Deep databank van de Environmental Working Group genoteerd staan onder code rood? En als nog steeds gebruikt, geeft het merk (bedrijf) wetenschappelijk gebaseerde verklaringen voor het veilig gebruik ervan? Zie de opmerking bij milieubeleid vraag 1. Bron
3. Volgt het merk (bedrijf) strikt het voorzorgsbeginsel (uitsluiting) voor alle mogelijke schadelijke stoffen, zoals parabenen, ook wanneer het wetenschappelijke bewijs voor de mogelijke schade beperkt, onduidelijk of omstreden is? Zie de opmerking bij milieubeleid vraag 1. Bron
4. Vermijd het merk (bedrijf) het gebruik van microplastics in al hun producten? Zie de opmerking bij milieubeleid vraag 1. Bron
5. Vermijd het merk (bedrijf) het gebruik van dierproeven volledig, inclusief het testen op dieren in de toevoerketen? We Love The Planet doet niet informeren over het gebruik van dierproeven. Bron
6. Vermijd het bedrijf (merk) het gebruik van dierlijke bestanddelen in hun producten? We Love The Planet maakt gebruik van dierlijk afgeleide ingrediënten, zoals bijenwas. Bron
7. Heeft het merk (bedrijf) een beleid om alle op aardolie gebaseerde ingrediënten te vervangen door hernieuwbare, biologisch afbreekbare ingrediënten? We Love The Planet van cosmetische producten bevatten geen ingrediënten van petrochemische industrie, maar enkel natuurlijke ingrediënten. Bron
8. Heeft het merk (bedrijf) al een algehele verhouding van 50% hernieuwbare, biologisch afbreekbare ingrediënten bereikt? Zie de opmerking bij milieubeleid vraag 1. Bron
9. Zijn alle cosmetica producten van het merk vrij van organisch-synthetische verfstoffen, synthetische geurstoffen, geëthoxyleerde grondstoffen, synthetische UV-filters, synthetische conserveringsmiddelen, silliconen, parafine en andere van aardolie afgeleide producten? Zie de opmerking bij milieubeleid vraag 1. Bron
10. Zijn alle cosmetica producten vrij van genetisch gemodificeerde materialen, nanomaterialen en bestraalde materialen? Zie de opmerking bij milieubeleid vraag 1. Bron
11. Zijn tenminste 50% van de producten van het merk (bedrijf) gecertificeerd als 'natuurlijk'? We Love The Planet communiceert dat de producten zijn "natuurlijke", maar geeft niet een definitie noch verwijst naar een niveau van 'natuurlijke' cosmetica. Bron
12. Maakt het merk (bedrijf) voor tenminste 50% gebruik van biologische of anderszins hernieuwbare ingrediënten? We Love The Planet specificeert niet welke deel van haar producten "biologisch", en volgens welke norm is gecertificeerd. Bron
13. Zijn tenminste 90% van de producten van het merk (bedrijf) gecertificeerd als 'biologisch'? Zie de opmerking bij milieubeleid vraag 12. Bron
14. Informeert het merk (bedrijf) hun klanten aan de hand van hun producten over ecologisch verantwoord gebruik, zoals dosering, watergebruik en/of het weggooien van de verpakking? We Love The Planet geeft niet aan of vanuit milieuoogpunt verantwoord gebruik informatie worden verstrekt voor haar klanten via alle merkproducten. Bron
15. Publiceert het merk (bedrijf) een voetafdruk van het watergebruik en heeft het merk een beleid om deze voetafdruk te minimaliseren, te verlagen of te compenseren? We Love The Planet publiceert geen haar jaarlijkse water gebruik voetafdruk. Bron
16. Publiceert het merk (bedrijf) een 'voetafdruk' van het totale materiaalgebruik, of de voetafdruk voor ieder type product, en heeft het merk een beleid om deze voetafdruk te verminderen? We Love The Planet publiceert geen haar jaarlijkse materiaalgebruik voetafdruk. Bron
17. Heeft het merk (bedrijf) heldere doelstellingen om afval te minimaliseren, door vermindering, hergebruik en recycling, en rapporteert het merk (bedrijf) jaarlijks de resultaten? We Love The Planet communiceert niet alle informatie met betrekking tot de inspanningen naar het minimaliseren van de impact van de afvalproductie. Bron
18. Heeft het merk (bedrijf) een duidelijke doelstelling om de milieu-invloed van de verpakking te minimaliseren, via reductie, hergebruik, recyclen en verantwoorde inkoop, en rapporteert het merk de resultaten hiervan jaarlijks? We Love The Planet staat voor het gebruik van gerecyclede flessen voor haar diffusors en gerecycleerd papier voor de verpakking. We Love The Planet rapporteert echter niet over de jaarlijkse resultaten van zijn verpakking consumentenbeleid. Bron

Vragen over Arbeidsomstandigheden/ Fair Trade/ Duurzame Handel

2 uit 4
  Onderstaande tekst is automatisch vertaald en bevat mogelijk fouten.
Klik hier voor de originele (engelse) versie
 
1. Koopt het merk (bedrijf) tropisch ingrediënten zoals palmolie, cacaoboter, kokosolie of carnaubawas die afkomstig zijn van plantages die zijn gecertificeerd voor bijvoorbeeld het verbod op kinderarbeid en gedwongen arbeid, en het bieden van een betere levensstandaard voor de boeren en arbeiders die de bananen en ananassen produceren? We Love The Planet verwijst naar biologische certificering van ten minste een deel van de ingrediënten, maar het is niet duidelijk als het merk koopt eigenlijk sociaal gecertificeerde grondstoffen zoals kokosolie. Bron
2. Koopt het merk (bedrijf) voor tenminste 50% tropisch ingrediënten zoals palmolie, cacaoboter, kokosolie of carnaubawas die afkomstig zijn van plantages die zijn gecertificeerd voor bijvoorbeeld het verbod op kinderarbeid en gedwongen arbeid, en het bieden van een betere levensstandaard voor de boeren en arbeiders die de bananen en ananassen produceren? Zie de opmerking bij arbeidsomstandigheden vraag 1. Bron
3. Koopt het merk (bedrijf) mineralen zoals mica en gold van bronnen (mijnen) die afkomstig zijn van plantages die zijn gecertificeerd voor bijvoorbeeld het verbod op kinderarbeid en gedwongen arbeid, en het bieden van een betere levensstandaard voor de boeren en arbeiders die de bananen en ananassen produceren? We Love The Planet mineralen zoals mica, goud of andere potentiële conflict mineralen in haar diffusor en deodorant producten niet verwerkt. Bron
4. Koopt het merk (bedrijf) voor tenminste 50% mineralen zoals mica en gold van bronnen (mijnen) die zijn gecertificeerd voor bijvoorbeeld het verbod op kinderarbeid en gedwongen arbeid, en het bieden van een betere levensstandaard voor de boeren en arbeiders die de bananen en ananassen produceren? Zie de opmerking bij arbeidsomstandigheden vraag 3. Bron