Rank a Brand

Hoe duurzaam is Living Nature?

Living Nature & duurzaam


Living Nature
Redelijk op weg, kan beter Klik hier voor score rapport: 12 uit 26

Samenvatting duurzaamheid

Living Nature heeft het C-label behaald. Living Nature is volgens ons daarmee redelijk op weg, maar het kan nog beter.

Merkhouder: Living Nature
Hoofdkantoor: Kerikeri, New Zealand
Sector: Cosmetica
Categorieën : 
Free Tags: 

Weet je meer over duurzaamheid & Living Nature?

Living Nature Duurzaamheid Score Rapport

Laatst bijgewerkt: 14 July 2016 door Angela
Laatst gecontroleerd: 14 July 2016 door Mario

Vragen over Klimaatverandering/ CO2 emissies

1 uit 4
  Onderstaande tekst is automatisch vertaald en bevat mogelijk fouten.
Klik hier voor de originele (engelse) versie
 
1. Heeft het merk (bedrijf) enig beleid om de eigen CO2 uitstoot te beperken of te compenseren? Levende natuur implementeert maatregelen ter vermindering van de impact van de klimaatverandering, zoals het gebruik van hernieuwbare energie in haar fabriek in Kerikeri. Bron
2. Heeft het merk (bedrijf) de absolute 'CO2-voetafdruk' als gevolg van de eigen bedrijfsvoering (Scope 1 & 2) gepubliceerd en heeft het bedrijf in de laatste vijf jaar al 10% daarvan gereduceerd of gecompenseerd? Levende natuur niet openbaar maakt de jaarlijkse klimaat voetafdruk van afgelopen jaar. Bron
3. Heeft het merk (bedrijf) de absolute 'CO2-voetafdruk' als gevolg van de eigen bedrijfsvoering (Scope 1 & 2) gepubliceerd en heeft het bedrijf een beleid om de aankomende 5 jaar de CO2 emissie met 20% te verlagen? Levende natuur communiceert niet up-to-date doelstellingen voor vermindering van voor het klimaat voetafdruk van eigen activiteiten. Bron
4. Is tenminste 25% van het elektriciteitverbruik van het merk (bedrijf) afkomstig van duurzame bronnen, zoals wind en zonne-energie? Levende natuur rapporteert een gebruik van de hernieuwbare energiebronnen voor het elektriciteitsverbruik op haar faciliteit in Kerikeri. Echter wordt het totale aandeel niet gespecificeerd. Bron

Vragen over Milieubeleid

10 uit 18
  Onderstaande tekst is automatisch vertaald en bevat mogelijk fouten.
Klik hier voor de originele (engelse) versie
 
1. Heeft het merk (bedrijf) een actief beleid om alle mogelijke schadelijke stoffen uit te sluiten? Levende natuur alleen natuurlijke ingrediënten gebruikt voor haar producten, maar gebruikt geen mogelijk schadelijke stoffen zoals synthetische geurstoffen of parabenen. Bron
2. Vermijd het merk (bedrijf) het gebruik van schadelijke chemicaliën welke in de Skin Deep databank van de Environmental Working Group genoteerd staan onder code rood? En als nog steeds gebruikt, geeft het merk (bedrijf) wetenschappelijk gebaseerde verklaringen voor het veilig gebruik ervan? Levende natuur heeft een duidelijk beleid om te voorkomen dat met behulp van de 'rode' gecodeerde ingrediënten in de SkinDeep databank, en publiekelijk verduidelijkt en is verantwoordelijk voor het gebruik van de paar rode opgenomen stoffen. Bron
3. Volgt het merk (bedrijf) strikt het voorzorgsbeginsel (uitsluiting) voor alle mogelijke schadelijke stoffen, zoals parabenen, ook wanneer het wetenschappelijke bewijs voor de mogelijke schade beperkt, onduidelijk of omstreden is? Levende natuur het voorzorgsbeginsel toepassen: als er enige twijfel over de veiligheid van een ingrediënt, zij het niet gebruiken. Bron
4. Vermijd het merk (bedrijf) het gebruik van microplastics in al hun producten? Levende natuur kunststof gratis microbeads gemaakt van Jojoba en Candelilla wax gebruikt, maar maakt ons van microplastics niet. Bron
5. Vermijd het merk (bedrijf) het gebruik van dierproeven volledig, inclusief het testen op dieren in de toevoerketen? Levende natuur communiceert het heeft nooit en zal nooit op dieren testen. Bron
6. Vermijd het bedrijf (merk) het gebruik van dierlijke bestanddelen in hun producten? Levende natuur communiceert dat het gebruik van dierlijk afgeleide ingrediënten volledig van alle producten is verboden. Echter, zij gebruik maken van bijenwas, honing en lactose verkrijgen met behulp van industrie beproefde methoden. Bron
7. Heeft het merk (bedrijf) een beleid om alle op aardolie gebaseerde ingrediënten te vervangen door hernieuwbare, biologisch afbreekbare ingrediënten? Levende natuur gebruikt alleen natuurlijke, hernieuwbare ingrediënten. Bron
8. Heeft het merk (bedrijf) al een algehele verhouding van 50% hernieuwbare, biologisch afbreekbare ingrediënten bereikt? Zie de opmerking bij milieubeleid vraag 7. Bron
9. Zijn alle cosmetica producten van het merk vrij van organisch-synthetische verfstoffen, synthetische geurstoffen, geëthoxyleerde grondstoffen, synthetische UV-filters, synthetische conserveringsmiddelen, silliconen, parafine en andere van aardolie afgeleide producten? Levende natuur gebruikt alleen natuurlijke ingrediënten volgens de BDIH standaard en biologische Cosmos certificering. Bron
10. Zijn alle cosmetica producten vrij van genetisch gemodificeerde materialen, nanomaterialen en bestraalde materialen? Levende natuur gebruikt alleen natuurlijke ingrediënten volgens de BDIH-standaard. Deze standaard sluit het gebruik van alle genoemde materialen. Bron
11. Zijn tenminste 50% van de producten van het merk (bedrijf) gecertificeerd als 'natuurlijk'? Alle levende natuur producten zijn gecertificeerd volgens de BDIH standaard en biologische Cosmos certificering. Bron
12. Maakt het merk (bedrijf) voor tenminste 50% gebruik van biologische of anderszins hernieuwbare ingrediënten? Levende natuur is niet duidelijk over het percentage van ecologisch gecertificeerde hernieuwbare ingrediënten van het totale gebruik van ingrediënten. Bron
13. Zijn tenminste 90% van de producten van het merk (bedrijf) gecertificeerd als 'biologisch'? Zie de opmerking bij milieubeleid vraag 12. Bron
14. Informeert het merk (bedrijf) hun klanten aan de hand van hun producten over ecologisch verantwoord gebruik, zoals dosering, watergebruik en/of het weggooien van de verpakking? Levende natuur geeft niet aan of vanuit milieuoogpunt verantwoord gebruik informatie worden verstrekt voor haar klanten via alle merkproducten. Bron
15. Publiceert het merk (bedrijf) een voetafdruk van het watergebruik en heeft het merk een beleid om deze voetafdruk te minimaliseren, te verlagen of te compenseren? Levende natuur publiceert geen informatie over zijn jaarlijkse water voetafdruk. Bron
16. Publiceert het merk (bedrijf) een 'voetafdruk' van het totale materiaalgebruik, of de voetafdruk voor ieder type product, en heeft het merk een beleid om deze voetafdruk te verminderen? Levende natuur publiceert een jaarlijkse materiële voetafdruk, geen noch door het verkochte product. Bron
17. Heeft het merk (bedrijf) heldere doelstellingen om afval te minimaliseren, door vermindering, hergebruik en recycling, en rapporteert het merk (bedrijf) jaarlijks de resultaten? Levende natuur publiceert geen informatie over de jaarlijkse afvalmaterialen voetafdruk. Bron
18. Heeft het merk (bedrijf) een duidelijke doelstelling om de milieu-invloed van de verpakking te minimaliseren, via reductie, hergebruik, recyclen en verantwoorde inkoop, en rapporteert het merk de resultaten hiervan jaarlijks? Levende natuur implementeert verschillende maatregelen om te minimaliseren van de impact van de verpakking. Maar, statistische resultaten met betrekking tot de jaarlijkse verpakking materialen voetafdruk niet duidelijk zijn opgegeven. Bron

Vragen over Arbeidsomstandigheden/ Fair Trade/ Duurzame Handel

1 uit 4
  Onderstaande tekst is automatisch vertaald en bevat mogelijk fouten.
Klik hier voor de originele (engelse) versie
 
1. Koopt het merk (bedrijf) tropisch ingrediënten zoals palmolie, cacaoboter, kokosolie of carnaubawas die afkomstig zijn van plantages die zijn gecertificeerd voor bijvoorbeeld het verbod op kinderarbeid en gedwongen arbeid, en het bieden van een betere levensstandaard voor de boeren en arbeiders die de bananen en ananassen produceren? Levende natuur rapporten die zijn palmolie en palmolie derivaten leveren is deels RSPO gecertificeerd. Zijn aandeel in de sociale certificering voor de tropische ingrediënten gebruikt is echter niet opgegeven. Bron
2. Koopt het merk (bedrijf) voor tenminste 50% tropisch ingrediënten zoals palmolie, cacaoboter, kokosolie of carnaubawas die afkomstig zijn van plantages die zijn gecertificeerd voor bijvoorbeeld het verbod op kinderarbeid en gedwongen arbeid, en het bieden van een betere levensstandaard voor de boeren en arbeiders die de bananen en ananassen produceren? Zie de opmerking bij arbeidsomstandigheden vraag 1. Bron
3. Koopt het merk (bedrijf) mineralen zoals mica en gold van bronnen (mijnen) die afkomstig zijn van plantages die zijn gecertificeerd voor bijvoorbeeld het verbod op kinderarbeid en gedwongen arbeid, en het bieden van een betere levensstandaard voor de boeren en arbeiders die de bananen en ananassen produceren? Levende natuur bronnen mineralen zoals Mica en claims te worden vastgelegd om partner slechts met leveranciers die kunnen garanderen ethische sourcing en haar leveranciers regelmatig voeren strenge controles, door internationaal erkende controlerende firma's om te controleren of enige ethische mijnbouw extractie praktijken worden gebruikt. Maar, dit is verder Bron
4. Koopt het merk (bedrijf) voor tenminste 50% mineralen zoals mica en gold van bronnen (mijnen) die zijn gecertificeerd voor bijvoorbeeld het verbod op kinderarbeid en gedwongen arbeid, en het bieden van een betere levensstandaard voor de boeren en arbeiders die de bananen en ananassen produceren? Zie de opmerking bij arbeidsomstandigheden vraag 3. Bron