Rank a Brand

Hoe duurzaam is Kruidvat – Cosmetica?

Kruidvat – Cosmetica & duurzaam


Kruidvat – Cosmetica
Eerste mijlpalen bereikt, moet beter Klik hier voor score rapport: 5 uit 26

Samenvatting duurzaamheid

Kruidvat – Cosmetica heeft het D-label behaald. Kruidvat – Cosmetica heeft volgens ons daarmee de eerste duurzame mijlpalen bereikt. Er valt echter nog genoeg te doen.

Merkhouder: A.S. Watson Benelux
Hoofdkantoor: Renswoude, The Netherlands
Sector: Cosmetica
Categorieën : 
Free Tags: A.S. Watson

Weet je meer over duurzaamheid & Kruidvat – Cosmetica?

Kruidvat – Cosmetica Duurzaamheid Score Rapport

Laatst bijgewerkt: 23 July 2016 door Mario
Laatst gecontroleerd: 23 July 2016 door Mario

Vragen over Klimaatverandering/ CO2 emissies

2 uit 4
  Onderstaande tekst is automatisch vertaald en bevat mogelijk fouten.
Klik hier voor de originele (engelse) versie
 
1. Heeft het merk (bedrijf) enig beleid om de eigen CO2 uitstoot te beperken of te compenseren? A.S. Watson Benelux (merk eigenaar van Kruidvat) implementeert verschillende maatregelen ter vermindering van de uitstoot van broeikasgassen, dergelijke uitvoeringsmaatregelen voor energie-efficiëntie te verminderen van het energieverbruik – bijvoorbeeld met betrekking tot verlichting en verwarming (zie link, pagina 12-15). Bron
2. Heeft het merk (bedrijf) de absolute 'CO2-voetafdruk' als gevolg van de eigen bedrijfsvoering (Scope 1 & 2) gepubliceerd en heeft het bedrijf in de laatste vijf jaar al 10% daarvan gereduceerd of gecompenseerd? A.S. Watson publiceert geen een concrete jaarlijkse klimaat voetafdruk van afgelopen jaar. Het is daarom niet duidelijk als de geïmplementeerde maatregelen daadwerkelijk bijgedragen tot het verminderen van de totale jaarlijkse uitstoot van broeikasgassen (zie link, pagina 12-15). Bron
3. Heeft het merk (bedrijf) de absolute 'CO2-voetafdruk' als gevolg van de eigen bedrijfsvoering (Scope 1 & 2) gepubliceerd en heeft het bedrijf een beleid om de aankomende 5 jaar de CO2 emissie met 20% te verlagen? A.S. Watson streeft naar een vermindering van de uitstoot van broeikasgassen met 50% op de HQ, 20% in de logistiek en 30% op haar winkels tegen 2018 (referentiejaar 2012) (zie link, pagina 13). Bron
4. Is tenminste 25% van het elektriciteitverbruik van het merk (bedrijf) afkomstig van duurzame bronnen, zoals wind en zonne-energie? A.S. Watson gericht op 100% hernieuwbare energie bron, maar geeft niet aan het huidige niveau al wordt gebruikt (zie link, pagina 12). Bron

Vragen over Milieubeleid

2 uit 18
  Onderstaande tekst is automatisch vertaald en bevat mogelijk fouten.
Klik hier voor de originele (engelse) versie
 
1. Heeft het merk (bedrijf) een actief beleid om alle mogelijke schadelijke stoffen uit te sluiten? A.S. Watson Benelux (merk eigenaar van Kruidvat) doet niet informeren over een algemeen beleid om alle mogelijke schadelijke stoffen (zie link, pagina 19-24). Bron
2. Vermijd het merk (bedrijf) het gebruik van schadelijke chemicaliën welke in de Skin Deep databank van de Environmental Working Group genoteerd staan onder code rood? En als nog steeds gebruikt, geeft het merk (bedrijf) wetenschappelijk gebaseerde verklaringen voor het veilig gebruik ervan? A.S. Watson doet niet duidelijk over het gebruik van mogelijk schadelijke stoffen, zoals aangegeven in de SkinDeep database. Bron
3. Volgt het merk (bedrijf) strikt het voorzorgsbeginsel (uitsluiting) voor alle mogelijke schadelijke stoffen, zoals parabenen, ook wanneer het wetenschappelijke bewijs voor de mogelijke schade beperkt, onduidelijk of omstreden is? A.S. Watson geeft niet aan dat het strikt het voorzorgsbeginsel van toepassing is (= te verbieden) op alle mogelijk schadelijke stoffen (zie link, pagina 19-24). Bron
4. Vermijd het merk (bedrijf) het gebruik van microplastics in al hun producten? A.S. Watson communiceert dat het gebruik van microplastics volledig uit alle producten van het merk van de winkel sinds 2014 verbannen is. Bron
5. Vermijd het merk (bedrijf) het gebruik van dierproeven volledig, inclusief het testen op dieren in de toevoerketen? A.S. Watson communiceert dat het gebruik van dierproeven volledig uit alle winkel merk cosmetische producten is verboden. Bron
6. Vermijd het bedrijf (merk) het gebruik van dierlijke bestanddelen in hun producten? A.S. Watson specificeert niet te onthouden met behulp van dierlijk afgeleide ingrediënten. Bron
7. Heeft het merk (bedrijf) een beleid om alle op aardolie gebaseerde ingrediënten te vervangen door hernieuwbare, biologisch afbreekbare ingrediënten? A.S. Watson geeft niet ter vervanging van aardolie gebaseerde ingrediënten met duurzame, biologisch afbreekbare ingrediënten (zie link, pagina 19-24). Bron
8. Heeft het merk (bedrijf) al een algehele verhouding van 50% hernieuwbare, biologisch afbreekbare ingrediënten bereikt? A.S. Watson heeft niet bekendgemaakt totale verhouding van hernieuwbare, biologisch afbreekbare ingrediënten (zie link, pagina 19-24). Bron
9. Zijn alle cosmetica producten van het merk vrij van organisch-synthetische verfstoffen, synthetische geurstoffen, geëthoxyleerde grondstoffen, synthetische UV-filters, synthetische conserveringsmiddelen, silliconen, parafine en andere van aardolie afgeleide producten? A.S. Watson openbaar een verklaring over het gebruik van petroleum afgeleide ingrediënten niet. Bron
10. Zijn alle cosmetica producten vrij van genetisch gemodificeerde materialen, nanomaterialen en bestraalde materialen? A.S. Watson communiceert dat haar winkel merk cosmetische producten BDIH-gecertificeerd, maar het geeft niet aan of dit voor al haar cosmetische producten geldt. Ook openbaar het niet een verklaring over het gebruik van genetisch gemodificeerde materialen, nanomaterialen en uitgestraald materialen. Bron
11. Zijn tenminste 50% van de producten van het merk (bedrijf) gecertificeerd als 'natuurlijk'? Zie de opmerking bij arbeidsomstandigheden vraag 10. Bron
12. Maakt het merk (bedrijf) voor tenminste 50% gebruik van biologische of anderszins hernieuwbare ingrediënten? A.S. Watson specificeert niet de totale verhouding van producten gecertificeerd 'biologisch' (zie link, bladzijde 19-24). Bron
13. Zijn tenminste 90% van de producten van het merk (bedrijf) gecertificeerd als 'biologisch'? Zie de opmerking bij milieubeleid vraag 12. Bron
14. Informeert het merk (bedrijf) hun klanten aan de hand van hun producten over ecologisch verantwoord gebruik, zoals dosering, watergebruik en/of het weggooien van de verpakking? A.S. Watson geeft niet aan of vanuit milieuoogpunt verantwoord gebruik informatie worden verstrekt voor haar klanten via alle opslaan merkproducten. Bron
15. Publiceert het merk (bedrijf) een voetafdruk van het watergebruik en heeft het merk een beleid om deze voetafdruk te minimaliseren, te verlagen of te compenseren? A.S. Watson publiceert geen een water-voetafdruk en een concreet beleid te minimaliseren, te verminderen of te compenseren dit voetafdruk. Bron
16. Publiceert het merk (bedrijf) een 'voetafdruk' van het totale materiaalgebruik, of de voetafdruk voor ieder type product, en heeft het merk een beleid om deze voetafdruk te verminderen? A.S. Watson communiceert een afvalvermindering beleid, maar rapporteert niet de algehele prestaties voor Kruidvat cosmetische producten. Bron
17. Heeft het merk (bedrijf) heldere doelstellingen om afval te minimaliseren, door vermindering, hergebruik en recycling, en rapporteert het merk (bedrijf) jaarlijks de resultaten? A.S. Watson implementeert maatregelen en doelstellingen heeft gedefinieerd (tegen 2018) om te minimaliseren van de impact van de voetafdruk van haar afvalstoffen, maar publiceert geen statistische resultaten op de voetafdruk van de afvalstoffen over Kruidvat cosmeticaproducten (zie link, pagina 16 & 18). Bron
18. Heeft het merk (bedrijf) een duidelijke doelstelling om de milieu-invloed van de verpakking te minimaliseren, via reductie, hergebruik, recyclen en verantwoorde inkoop, en rapporteert het merk de resultaten hiervan jaarlijks? A.S. Watson implementeert verschillende maatregelen en doelstellingen heeft gedefinieerd (door 2016) minimaliseren van de gevolgen van haar winkel merken productverpakking, maar publiceert geen statistische resultaten op zijn voetafdruk jaarlijks Kruidvat cosmetica product verpakkende materialen (zie link, bladzijde 21-24 & 39). Bron

Vragen over Arbeidsomstandigheden/ Fair Trade/ Duurzame Handel

1 uit 4
  Onderstaande tekst is automatisch vertaald en bevat mogelijk fouten.
Klik hier voor de originele (engelse) versie
 
1. Koopt het merk (bedrijf) tropisch ingrediënten zoals palmolie, cacaoboter, kokosolie of carnaubawas die afkomstig zijn van plantages die zijn gecertificeerd voor bijvoorbeeld het verbod op kinderarbeid en gedwongen arbeid, en het bieden van een betere levensstandaard voor de boeren en arbeiders die de bananen en ananassen produceren? Merk eigenaar A.S. Watson maakt gebruik van palmolie voor haar winkel merkproducten. Het is gericht op het gebruik van RSPO 'Mass Balance' of 'Gescheiden' gecertificeerde palmolie. Indien niet beschikbaar, dan 'Groene palm' certificaten zijn gekocht. Inmiddels heeft het een aandeel van 35% bereikt. Het totale aandeel van sociaal gecertificeerde tropische ingrediënten is echter niet opgegeven (zie link, pagina 22 & 38). Bron
2. Koopt het merk (bedrijf) voor tenminste 50% tropisch ingrediënten zoals palmolie, cacaoboter, kokosolie of carnaubawas die afkomstig zijn van plantages die zijn gecertificeerd voor bijvoorbeeld het verbod op kinderarbeid en gedwongen arbeid, en het bieden van een betere levensstandaard voor de boeren en arbeiders die de bananen en ananassen produceren? Zie de opmerking bij arbeidsomstandigheden vraag 1. Bron
3. Koopt het merk (bedrijf) mineralen zoals mica en gold van bronnen (mijnen) die afkomstig zijn van plantages die zijn gecertificeerd voor bijvoorbeeld het verbod op kinderarbeid en gedwongen arbeid, en het bieden van een betere levensstandaard voor de boeren en arbeiders die de bananen en ananassen produceren? A.S. Watson vermeldt niet het onderwerp van sociale risico's of certificering voor haar gedolven ingrediënten uit lage lonenlanden. Bron
4. Koopt het merk (bedrijf) voor tenminste 50% mineralen zoals mica en gold van bronnen (mijnen) die zijn gecertificeerd voor bijvoorbeeld het verbod op kinderarbeid en gedwongen arbeid, en het bieden van een betere levensstandaard voor de boeren en arbeiders die de bananen en ananassen produceren? Zie de opmerking bij arbeidsomstandigheden vraag 3. Bron