Rank a Brand

Hoe duurzaam is Eucerin?

Eucerin & duurzaam


Eucerin
Eerste mijlpalen bereikt, moet beter Klik hier voor score rapport: 7 uit 26

Samenvatting duurzaamheid

Eucerin heeft het D-label behaald. Eucerin heeft volgens ons daarmee de eerste duurzame mijlpalen bereikt. Er valt echter nog genoeg te doen.

Merkhouder: Beiersdorf AG
Hoofdkantoor: Hamburg, Germany
Sector: Cosmetica
Categorieën : 
Free Tags: Beiersdorf

Weet je meer over duurzaamheid & Eucerin?

Eucerin Duurzaamheid Score Rapport

Laatst bijgewerkt: 14 July 2016 door Bianca F.
Laatst gecontroleerd: 14 July 2016 door Mario

Vragen over Klimaatverandering/ CO2 emissies

1 uit 4
  Onderstaande tekst is automatisch vertaald en bevat mogelijk fouten.
Klik hier voor de originele (engelse) versie
 
1. Heeft het merk (bedrijf) enig beleid om de eigen CO2 uitstoot te beperken of te compenseren? Beiersdorf (merk eigenaar van Eucerin) implementeert verschillende maatregelen ter vermindering van de uitstoot van broeikasgassen, zoals energie-efficiëntiemaatregelen en het gebruik van hernieuwbare energie (zie link, pagina 32-37). Bron
2. Heeft het merk (bedrijf) de absolute 'CO2-voetafdruk' als gevolg van de eigen bedrijfsvoering (Scope 1 & 2) gepubliceerd en heeft het bedrijf in de laatste vijf jaar al 10% daarvan gereduceerd of gecompenseerd? Beiersdorf verhoogd zijn klimaat voetafdruk (Scope 1 & 2) van 100,440 ton van CO2e in 2014 (zie link, "Climate Change 2015 response") tot 100,790 ton van CO2e in 2015, wat neerkomt op een stijging van ongeveer 0,3% (zie link, vorige vraag, pagina 33-34). Bron
3. Heeft het merk (bedrijf) de absolute 'CO2-voetafdruk' als gevolg van de eigen bedrijfsvoering (Scope 1 & 2) gepubliceerd en heeft het bedrijf een beleid om de aankomende 5 jaar de CO2 emissie met 20% te verlagen? Beiersdorf beoogt een vermindering van de CO2-uitstoot met 30% per product verkocht tegen 2020 ten opzichte van 2005. Echter niet de vermindering van de totale doelgroep voor de uitstoot van broeikasgassen van eigen bewerkingen zijn opgegeven (zie link, bladzijde 32). Bron
4. Is tenminste 25% van het elektriciteitverbruik van het merk (bedrijf) afkomstig van duurzame bronnen, zoals wind en zonne-energie? Vanaf 2016 leveren Beiersdorf plannen om te zetten van de macht op alle locaties in Duitsland op groene stroom. Het bedrijf meldt in-house opwekking van hernieuwbare energie te dekken wat elektriciteit moet op een aantal van de sites, maar niet bekend hoeveel of welk percentage van de totale elektriciteit gebruiken dit vertegenwoordigt (zie link, bladzijde 27-28) hebben vastgesteld. Bron

Vragen over Milieubeleid

5 uit 18
  Onderstaande tekst is automatisch vertaald en bevat mogelijk fouten.
Klik hier voor de originele (engelse) versie
 
1. Heeft het merk (bedrijf) een actief beleid om alle mogelijke schadelijke stoffen uit te sluiten? Beiersdorf communiceert niet een beleid om alle mogelijke schadelijke stoffen geleidelijk. In plaats daarvan voert haar eigen beoordeling van deze stoffen. Als een stof als onveilig wordt gevonden de gevolgen variëren van terugroepen tot stof geleidelijk (zie link, pagina 21-23). Bron
2. Vermijd het merk (bedrijf) het gebruik van schadelijke chemicaliën welke in de Skin Deep databank van de Environmental Working Group genoteerd staan onder code rood? En als nog steeds gebruikt, geeft het merk (bedrijf) wetenschappelijk gebaseerde verklaringen voor het veilig gebruik ervan? Eucerin is opgenomen in de database van de SkinDeep met behulp van de 'rode' gecodeerde ingrediënten (zoals parabenen), maar publiekelijk verduidelijkt en is verantwoordelijk voor het gebruik van elke rode vermelde stof (Zie ook link, milieu vraag 6). Bron
3. Volgt het merk (bedrijf) strikt het voorzorgsbeginsel (uitsluiting) voor alle mogelijke schadelijke stoffen, zoals parabenen, ook wanneer het wetenschappelijke bewijs voor de mogelijke schade beperkt, onduidelijk of omstreden is? Zie de opmerking bij milieubeleid vraag 1. Bron
4. Vermijd het merk (bedrijf) het gebruik van microplastics in al hun producten? Beiersdorf vorderingen zijn niet langer met behulp van polyethyleen deeltjes uit de verzorgingsproducten heeft begaan en werkt aan meer natuurlijke, biologisch afbreekbare vervangingen (Zie ook link op arbeidsomstandigheden vraag 1). Maar het gebruik van microplastics (met inbegrip van polyethyleen) nog steeds werd geïdentificeerd in Eucerin producten (geldig Bron
5. Vermijd het merk (bedrijf) het gebruik van dierproeven volledig, inclusief het testen op dieren in de toevoerketen? Beiersdorf volledig afziet van dierproeven, maar uitzonderingen tolereert als een nationale toezichthoudende autoriteit voor veiligheid of reglementaire doeleinden eisen. Bron
6. Vermijd het bedrijf (merk) het gebruik van dierlijke bestanddelen in hun producten? Beiersdorf specificeert niet te onthouden met behulp van dierlijk afgeleide ingrediënten voor haar merk Eucerin. Bron
7. Heeft het merk (bedrijf) een beleid om alle op aardolie gebaseerde ingrediënten te vervangen door hernieuwbare, biologisch afbreekbare ingrediënten? Beiersdorf specificeert niet te onthouden met behulp van dierlijk afgeleide ingrediënten voor haar merk Eucerin. Bron
8. Heeft het merk (bedrijf) al een algehele verhouding van 50% hernieuwbare, biologisch afbreekbare ingrediënten bereikt? Voor het merk Eucerin specificeert Beiersdorf niet de totale verhouding van hernieuwbare, biologisch afbreekbare ingrediënten. Bron
9. Zijn alle cosmetica producten van het merk vrij van organisch-synthetische verfstoffen, synthetische geurstoffen, geëthoxyleerde grondstoffen, synthetische UV-filters, synthetische conserveringsmiddelen, silliconen, parafine en andere van aardolie afgeleide producten? Eucerin gebruikt verscheidene van petroleum afgeleide ingrediënten. Bron
10. Zijn alle cosmetica producten vrij van genetisch gemodificeerde materialen, nanomaterialen en bestraalde materialen? Beiersdorf specificeert niet of alle Eucerin merkproducten vrij van genetisch gemodificeerde materialen, nanomaterialen en uitgestraald materialen zijn. Bron
11. Zijn tenminste 50% van de producten van het merk (bedrijf) gecertificeerd als 'natuurlijk'? Beiersdorf specificeert niet welke delen van de producten van het merk Eucerin is gecertificeerd 'natuurlijke'. Bron
12. Maakt het merk (bedrijf) voor tenminste 50% gebruik van biologische of anderszins hernieuwbare ingrediënten? Beiersdorf noch Eucerin opgeven van de huidige, totale verhouding van ecologisch gecertificeerde ingrediënten voor Nivea producten gebruikt. Bron
13. Zijn tenminste 90% van de producten van het merk (bedrijf) gecertificeerd als 'biologisch'? Beiersdorf specificeert niet welke delen van de producten van het merk Eucerin is gecertificeerd 'biologisch'. Bron
14. Informeert het merk (bedrijf) hun klanten aan de hand van hun producten over ecologisch verantwoord gebruik, zoals dosering, watergebruik en/of het weggooien van de verpakking? Beiersdorf geeft niet aan of vanuit milieuoogpunt verantwoord gebruik informatie worden verstrekt voor haar klanten via alle Eucerin merkproducten. Bron
15. Publiceert het merk (bedrijf) een voetafdruk van het watergebruik en heeft het merk een beleid om deze voetafdruk te minimaliseren, te verlagen of te compenseren? Beiersdorf implementeert verschillende maatregelen ter vermindering van het waterverbruik. In 2015, Beiersdorf 1,988,101 m3 water gebruikt (zie link, pagina 30 & 31). Bron
16. Publiceert het merk (bedrijf) een 'voetafdruk' van het totale materiaalgebruik, of de voetafdruk voor ieder type product, en heeft het merk een beleid om deze voetafdruk te verminderen? Beiersdorf implementeert verschillende maatregelen ter verbetering van haar jaarlijkse materiële voetafdruk. In 2015, Beiersdorf gekocht ongeveer 496,057 ton materialen (zie link, bladzijde 25-26). Bron
17. Heeft het merk (bedrijf) heldere doelstellingen om afval te minimaliseren, door vermindering, hergebruik en recycling, en rapporteert het merk (bedrijf) jaarlijks de resultaten? Beiersdorf implementeert verschillende maatregelen ter verbetering van haar jaarlijkse afval materiaal voetafdruk. In 2015 was de Beiersdorf totale afval materiaal voetafdruk op 38,452 ton (zie link, bladzijde 37-39). Bron
18. Heeft het merk (bedrijf) een duidelijke doelstelling om de milieu-invloed van de verpakking te minimaliseren, via reductie, hergebruik, recyclen en verantwoorde inkoop, en rapporteert het merk de resultaten hiervan jaarlijks? Beiersdorf implementeert verschillende maatregelen om te minimaliseren van de impact van de verpakking. In 2015, Beiersdorf gekocht 123,820 ton van verpakkingen (zie link, bladzijde 23-26). Bron

Vragen over Arbeidsomstandigheden/ Fair Trade/ Duurzame Handel

1 uit 4
  Onderstaande tekst is automatisch vertaald en bevat mogelijk fouten.
Klik hier voor de originele (engelse) versie
 
1. Koopt het merk (bedrijf) tropisch ingrediënten zoals palmolie, cacaoboter, kokosolie of carnaubawas die afkomstig zijn van plantages die zijn gecertificeerd voor bijvoorbeeld het verbod op kinderarbeid en gedwongen arbeid, en het bieden van een betere levensstandaard voor de boeren en arbeiders die de bananen en ananassen produceren? Beiersdorf neemt deel aan het Forum voor duurzame palmolie (FONAP) en de RSPO (ronde tafel over duurzame palmolie). Maar, Beiersdorf noch Eucerin opgeven welke delen van Eucerin van tropische ingrediënten gekocht maatschappelijk is gecertificeerd. Bron
2. Koopt het merk (bedrijf) voor tenminste 50% tropisch ingrediënten zoals palmolie, cacaoboter, kokosolie of carnaubawas die afkomstig zijn van plantages die zijn gecertificeerd voor bijvoorbeeld het verbod op kinderarbeid en gedwongen arbeid, en het bieden van een betere levensstandaard voor de boeren en arbeiders die de bananen en ananassen produceren? Zie de opmerking bij arbeidsomstandigheden vraag 1. Bron
3. Koopt het merk (bedrijf) mineralen zoals mica en gold van bronnen (mijnen) die afkomstig zijn van plantages die zijn gecertificeerd voor bijvoorbeeld het verbod op kinderarbeid en gedwongen arbeid, en het bieden van een betere levensstandaard voor de boeren en arbeiders die de bananen en ananassen produceren? Beiersdorf noch Eucerin noemen het onderwerp van sociale risico's of certificering voor haar gedolven ingrediënten uit lage lonenlanden. Bron
4. Koopt het merk (bedrijf) voor tenminste 50% mineralen zoals mica en gold van bronnen (mijnen) die zijn gecertificeerd voor bijvoorbeeld het verbod op kinderarbeid en gedwongen arbeid, en het bieden van een betere levensstandaard voor de boeren en arbeiders die de bananen en ananassen produceren? Zie de opmerking bij arbeidsomstandigheden vraag 3. Bron