Rank a Brand

Hoe duurzaam is Dr. Hauschka?

Dr. Hauschka & duurzaam


Dr. Hauschka
Goed op weg Klik hier voor score rapport: 17 uit 26

Samenvatting duurzaamheid

Dr. Hauschka heeft het B-label behaald. Dr. Hauschka behoort volgens ons daarmee tot de duurzamere cosmetica merken. Er zijn echter nog verbeterpunten.

Merkhouder: WALA Heilmittel GmbH
Hoofdkantoor: Bad Boll/Eckwälden, Germany
Sector: Cosmetica
Categorieën : 
Free Tags: 

Weet je meer over duurzaamheid & Dr. Hauschka?

Dr. Hauschka Duurzaamheid Score Rapport

Laatst bijgewerkt: 2 September 2016 door Mario
Laatst gecontroleerd: 2 September 2016 door Mario

Vragen over Klimaatverandering/ CO2 emissies

2 uit 4
  Onderstaande tekst is automatisch vertaald en bevat mogelijk fouten.
Klik hier voor de originele (engelse) versie
 
1. Heeft het merk (bedrijf) enig beleid om de eigen CO2 uitstoot te beperken of te compenseren? WALA (merk eigenaar van Dr. Hauschka) implementeert verschillende maatregelen ter vermindering van de uitstoot van broeikasgassen, zoals energie-efficiëntiemaatregelen en het gebruik van hernieuwbare energie (zie link, pagina 24-31). Bron
2. Heeft het merk (bedrijf) de absolute 'CO2-voetafdruk' als gevolg van de eigen bedrijfsvoering (Scope 1 & 2) gepubliceerd en heeft het bedrijf in de laatste vijf jaar al 10% daarvan gereduceerd of gecompenseerd? WALA verlaagd eigen bewerkingen klimaat voetafdruk van 2,984 ton CO2 in 2014 naar 2,925 ton CO2 in 2015, die neerkomt op een verlaging van ongeveer 2% (zie link, bladzijde 27). Bron
3. Heeft het merk (bedrijf) de absolute 'CO2-voetafdruk' als gevolg van de eigen bedrijfsvoering (Scope 1 & 2) gepubliceerd en heeft het bedrijf een beleid om de aankomende 5 jaar de CO2 emissie met 20% te verlagen? WALA communiceert niet informatie over vermindering van de totale doelgroep voor de uitstoot van broeikasgassen van de eigen verrichtingen (zie link, pagina 24-31). Bron
4. Is tenminste 25% van het elektriciteitverbruik van het merk (bedrijf) afkomstig van duurzame bronnen, zoals wind en zonne-energie? WALA rapporteert aan het gebruik van hernieuwbare energie op het totale elektriciteitsverbruik op haar productiefaciliteit alleen, die goed is voor meer dan 25% van de elektriciteit gebruikt - gegenereerd door on-site zonne-energie of geboden door haar lokale energieleverancier. Bron

Vragen over Milieubeleid

14 uit 18
  Onderstaande tekst is automatisch vertaald en bevat mogelijk fouten.
Klik hier voor de originele (engelse) versie
 
1. Heeft het merk (bedrijf) een actief beleid om alle mogelijke schadelijke stoffen uit te sluiten? WALA gebruikt alleen natuurlijke ingrediënten voor de producten van het merk Dr Hauschka, maar klinkt niet gebruik mogelijk schadelijke stoffen als synthetische geurstoffen of aardolieproducten (zie link, pagina 20). Bron
2. Vermijd het merk (bedrijf) het gebruik van schadelijke chemicaliën welke in de Skin Deep databank van de Environmental Working Group genoteerd staan onder code rood? En als nog steeds gebruikt, geeft het merk (bedrijf) wetenschappelijk gebaseerde verklaringen voor het veilig gebruik ervan? Dr. Hauschka is opgenomen in de database van de SkinDeep met behulp van de 'rode' gecodeerde ingrediënten, maar publiekelijk verduidelijkt en is verantwoordelijk voor het gebruik van elke rode vermelde stof (essentiële oliën als geuren) (Zie ook link, volgende vraag). Bron
3. Volgt het merk (bedrijf) strikt het voorzorgsbeginsel (uitsluiting) voor alle mogelijke schadelijke stoffen, zoals parabenen, ook wanneer het wetenschappelijke bewijs voor de mogelijke schade beperkt, onduidelijk of omstreden is? Zie de opmerking bij milieubeleid vraag 1. Bron
4. Vermijd het merk (bedrijf) het gebruik van microplastics in al hun producten? Zie de opmerking bij milieubeleid vraag 1. Bron
5. Vermijd het merk (bedrijf) het gebruik van dierproeven volledig, inclusief het testen op dieren in de toevoerketen? Dr. Hauschka volledig afziet van dierproeven, en doet niet deze taak aan anderen overdragen. Bron
6. Vermijd het bedrijf (merk) het gebruik van dierlijke bestanddelen in hun producten? Dr. Hauschka maakt gebruik van dierlijk afgeleide ingrediënten, zoals honing of bijenwas. Bron
7. Heeft het merk (bedrijf) een beleid om alle op aardolie gebaseerde ingrediënten te vervangen door hernieuwbare, biologisch afbreekbare ingrediënten? Dr. Hauschka producten bevatten geen ingrediënten van petrochemische industrie, maar alleen gebruik natuurlijke ingrediënten die in overeenstemming met BDIH en NATRUE normen. Bron
8. Heeft het merk (bedrijf) al een algehele verhouding van 50% hernieuwbare, biologisch afbreekbare ingrediënten bereikt? Zie de opmerking bij milieubeleid vraag 7. Bron
9. Zijn alle cosmetica producten van het merk vrij van organisch-synthetische verfstoffen, synthetische geurstoffen, geëthoxyleerde grondstoffen, synthetische UV-filters, synthetische conserveringsmiddelen, silliconen, parafine en andere van aardolie afgeleide producten? Zie de opmerking bij milieubeleid vraag 7. Bron
10. Zijn alle cosmetica producten vrij van genetisch gemodificeerde materialen, nanomaterialen en bestraalde materialen? Zie de opmerking bij milieubeleid vraag 7. Bron
11. Zijn tenminste 50% van de producten van het merk (bedrijf) gecertificeerd als 'natuurlijk'? Zie de opmerking bij milieubeleid vraag 7. Bron
12. Maakt het merk (bedrijf) voor tenminste 50% gebruik van biologische of anderszins hernieuwbare ingrediënten? Dr. Hauschka gebruikt biodynamische en gecertificeerde biologische ingrediënten, waar mogelijk. Op dit moment kan meer dan 80% van alle ingrediënten verwerkt worden beschouwd biologisch of biologisch gecertificeerd. Bron
13. Zijn tenminste 90% van de producten van het merk (bedrijf) gecertificeerd als 'biologisch'? Zie de opmerking bij milieubeleid vraag 12. Bron
14. Informeert het merk (bedrijf) hun klanten aan de hand van hun producten over ecologisch verantwoord gebruik, zoals dosering, watergebruik en/of het weggooien van de verpakking? Dr. Hauschka geeft niet aan of vanuit milieuoogpunt verantwoord gebruik informatie worden verstrekt voor haar klanten via alle producten. Bron
15. Publiceert het merk (bedrijf) een voetafdruk van het watergebruik en heeft het merk een beleid om deze voetafdruk te minimaliseren, te verlagen of te compenseren? WALA implementeert verschillende maatregelen ter vermindering van het waterverbruik. In 2015, WALA gebruikt 57,406 m3 water. Dat is rond 0,8% meer dan in 2014 (zie link, pagina 26). Bron
16. Publiceert het merk (bedrijf) een 'voetafdruk' van het totale materiaalgebruik, of de voetafdruk voor ieder type product, en heeft het merk een beleid om deze voetafdruk te verminderen? WALA implementeert verschillende maatregelen ter verbetering van haar jaarlijkse materiële footprint en meldt dat 499 ton van office / productie / communicatiematerialen werden aangeschaft in 2015. Maar, WALA noch Dr Hauschka publiceren een totale jaarlijkse materiële voetafdruk, of door verkocht product (zie link, pagina 19). Bron
17. Heeft het merk (bedrijf) heldere doelstellingen om afval te minimaliseren, door vermindering, hergebruik en recycling, en rapporteert het merk (bedrijf) jaarlijks de resultaten? WALA implementeert verschillende maatregelen ter verbetering van haar jaarlijkse afval materiaal voetafdruk. In 2015 bedroeg WALA van totale afval materiaal voetafdruk 482 ton. Dat is ongeveer 13% meer dan in 2014 (zie link, bladzijde 28). Bron
18. Heeft het merk (bedrijf) een duidelijke doelstelling om de milieu-invloed van de verpakking te minimaliseren, via reductie, hergebruik, recyclen en verantwoorde inkoop, en rapporteert het merk de resultaten hiervan jaarlijks? WALA implementeert verschillende maatregelen om te minimaliseren van de impact van de verpakking. In 2015 kocht WALA 980,4 ton van verpakking. Dat is ongeveer 147% meer dan in 2014, maar op het niveau van 2013 (zie link, bladzijde 23). Bron

Vragen over Arbeidsomstandigheden/ Fair Trade/ Duurzame Handel

1 uit 4
  Onderstaande tekst is automatisch vertaald en bevat mogelijk fouten.
Klik hier voor de originele (engelse) versie
 
1. Koopt het merk (bedrijf) tropisch ingrediënten zoals palmolie, cacaoboter, kokosolie of carnaubawas die afkomstig zijn van plantages die zijn gecertificeerd voor bijvoorbeeld het verbod op kinderarbeid en gedwongen arbeid, en het bieden van een betere levensstandaard voor de boeren en arbeiders die de bananen en ananassen produceren? Dr. Hauschka communiceert dat ongeveer 66% van de tropische ingrediënten, zoals cacao boter, kokosolie, palmolie en carnauba wax, afkomstig zijn van gecertificeerde bronnen RA, 22% Fairtrade-gecertificeerde en 8% afkomstig is uit een intensieve en langdurige WALA partner. Maar, Dr. Hauschka nog specificeert niet of tropische ingrediënten zoals ananas of mango's te vallen. Bron
2. Koopt het merk (bedrijf) voor tenminste 50% tropisch ingrediënten zoals palmolie, cacaoboter, kokosolie of carnaubawas die afkomstig zijn van plantages die zijn gecertificeerd voor bijvoorbeeld het verbod op kinderarbeid en gedwongen arbeid, en het bieden van een betere levensstandaard voor de boeren en arbeiders die de bananen en ananassen produceren? Zie de opmerking bij arbeidsomstandigheden vraag 1. Bron
3. Koopt het merk (bedrijf) mineralen zoals mica en gold van bronnen (mijnen) die afkomstig zijn van plantages die zijn gecertificeerd voor bijvoorbeeld het verbod op kinderarbeid en gedwongen arbeid, en het bieden van een betere levensstandaard voor de boeren en arbeiders die de bananen en ananassen produceren? Dr. Hauschka communiceert dat 80% van zijn gedolven grondstoffen binnen de VS en de EU zijn. Ten aanzien van Mica, en andere derde wereld en de opkomende landen mineralen staat daarin het vergt en de desbetreffende certificaten voor vele grondstoffen heeft. Dat is niet opgegeven verdere echter. Bron
4. Koopt het merk (bedrijf) voor tenminste 50% mineralen zoals mica en gold van bronnen (mijnen) die zijn gecertificeerd voor bijvoorbeeld het verbod op kinderarbeid en gedwongen arbeid, en het bieden van een betere levensstandaard voor de boeren en arbeiders die de bananen en ananassen produceren? Zie de opmerking bij arbeidsomstandigheden vraag 3. Bron